Alleen maar relaxen en luxe..

21 februari 2012 - Singapore, Singapore

Het is zo ver, vanavond gaan we naar Indonesie, het laatste land van onze reis. Maar voordat we daar heen gaan, hebben we nog wat in te halen op ons blog!

Nadat we zo hard hadden gewerkt op de boerderij was het natuurlijk tijd om even flink te relaxen en daarom zijn we naar de Perhentian Islands gegaan. En voor de mensen die denken, daar hebben we eerder wat over gehoord, dat klopt! In januari zijn we al eens bij de pier geweest, klaar om naar de eilanden te gaan, maar toen waren die dus gesloten vanwege het regenseizoen. Nu wisten we zeker dat het wel open was en omdat het zo een mooi plekje moest zijn, zijn we maar weer afgereisd naar het noorden om toch nog een weekje daar te kunnen zitten, maar het was de moeite zeker waard!

Toen we met de speedboot aankwamen bij het eiland waren we meteen verkocht, het water was zo helder als kraanwater en vanaf de boot kon je alle vissen en koraal al zien, dus dat beloofde wat! Op het eiland waar wij zaten waren twee stranden. Op een van die stranden waren ze alles nog aan het opbouwen en was alles nog gesloten omdat het zo vroeg in het seizoen was, maar op het andere strand was alles open en omdat het nog zo vroeg was, waren de prijzen ook nog eens heel laag. We konden dus een mooi chaletje, praktisch op het strand scoren voor maar 6 euro per nacht!

Aan de kant van het eiland waar alles nog in opbouw was waren vrij hoge golven en dus kon er eindelijk gesurft worden! Het was nog even zoeken naar een plank, maar uiteindelijk gevonden en kon ik me eindelijk uitleven in de zee. Het resultaat was wel dat ik zo verbrand was dat niet meer normaal in bed kon liggen, maar het was wel heel leuk! Aan de andere kant van het eiland, waar wij verbleven, was de zee een stuk rustiger en kon je op snorkeltour gaan. Het was een hele leuke tour, eerst gingen we naar ¨sharkpoint¨ en daar hebben we gezwommen met haaien (nou ja Marlot werd een beetje zeeziek, dus die zat meer op het strand), maar dat was wel heel bijzonder, gelukkig waren de haaien niet zo heel groot, de grootste was bijna 1,5 meter, maar het was heel mooi om ze te zien zwemmen! Daarna gingen we naar een plek waar een enorme schildpad zat (nog groter dan die met duiken in Thailand) en een plek waar heel veel vissen zaten die, omdat ze altijd gevoerd worden daar, super dichtbij kwamen en letterlijk uit je hand aten. Echt een hele mooie trip!

Verder was de sfeer op het eiland helemaal relaxd, je had ook helemaal niet het idee dat ze alleen maar op je geld uit waren (zoals dat op de eilanden in Thailand wel vaak het geval was), het was zelf zo dat je in het restaurant zelf moest opnoemen wat je had gehad bij het afrekenen, omdat zij dat totaal niet bijhielden. We hebben het erg naar ons zin gehad, maar na een weekje was het tijd om te vertrekken richting Singapore, waar we nu alweer een week zijn.

In Singapore verblijven we bij de familie Heijnen, zij zijn goede vrienden van Lennard en zijn familie en wonen al een jaar in Singapore. Het was heel leuk om ze weer eens te zien en om te zien hoe zij leven hier. Singapore is een geweldige stad, het lijkt meer op Amerika dan op Azie en ze hebben ons heel veel laten zien. Lennard was jarig hier en daarom gingen we eten op Sentosa, Sentosa is een aangelegd eiland en ookal is het een openbare plaats, je hebt steeds het gevoel ofals je in een Disney park loopt, er zijn fontijnen en een waterval en alles is zo keurig verzorgd en schoon. De rest van Singapore is ook ontzettend verzorgd en schoon, maar op Sentosa was het nog iets meer. Verder zijn we nog bovenop het Marina Bay hotel geweest en hadden we een prachtig uitzicht over Singapore, alles is hier mooi, bijna alle gebouwen zijn bijzonder en alles is goed onderhouden, echt een verschil van dag en nacht vergeleken met bijvoorbeeld Bangkok!

Onze timing om naar Singapore te komen bleek ook nog is perfect, want er was net een vliegshow, dus daar zijn we ook heen geweest. Fantastische show! Er waren verschillende ¨optredens¨ van de Amerikaanse, Australische, Maleise en Singaporese luchtmachten met F15´s, F16´s en verschillende andere vliegtuigen, dat was echt heel spectaculair. Na de show kon je ook nog naar de tentoonstelling en zijn we tussen alle vliegtuigen en helicopters doorgelopen, maar het was zo ontzettend druk, dat we dat niet zo heel lang hebben volgehouden en toen zijn we maar snel naar huis gegaan om een duik te nemen in het zwembad, want we verbleven hier wel in luxe!

We verbleven in ¨The Colonnate¨, een prachtig gebouw met 28 verdiepingen (een kleintje vergeleken met andere gebouwen hier) en er was een sportzaal, een zwembad en zelfs een tennisbaan (we hebben alleen van het zwembad gebruik gemaakt) en we willen Peter, Anne, Bob en Charlotte ontzettend bedanken voor hun gastvrijheid en alle uitleg en verhalen over Singapore. Het was heel leuk om jullie weer te zien en we hebben het heel erg naar ons zin gehad!

Vanavond vliegen we naar Medan, dat ligt in het Noorden van Sumatra en dan beginnen we aan het laatste land van onze reis. Het zal even omschakelen worden na de luxe van Singapore, maar we hebben er heel veel zin in en we zullen (weer) proberen het blog beter bij te houden.

Groetjes en liefs,

Lennard en Marlot

1. Leonie:
    Jeeeeh Indonesië!! Veel plezier enne.. Lennard, nog van harte! Dikke kus Leonie
  2. Niels v Iperen:
    21 februari 2012
    Wat een verhalen zeg! Jullie hebben dus een aantal maanden voor Indonesia, erg nice. Ben benieuwd naar de foto's, ze zullen vast jaloersmakend zijn.

Enjoy,xx
  3. Theo en Nel van Iperen:
    21 februari 2012
    Wat is dit leuk zeg!!! en wat een verhalen allemaal. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag Lennard. Geniet nog even van alles en veel plezier

Groetjes, xxx
  4. Ton:
    Ha die farmers,

Weer gelezen en meegenoten hoor, ben heel benieuwd hoe jullie avonturen in Indonesië gaan zijn, voor mij is het al weer best een tijdje geleden dat wij er waren, maar ik kan me heel tevreden mensen herinneren en mooie natuur en ook veel dieren gezien.
    Prettige nassi c.a.

groeten uit een winderig Haarlem van Ton.
  5. Mariette:
    Hey Len en Marlot

Wij waren ook onder de indruk van singapore. Echt een geweldige stad!!!
    En nu alweer het laatste land van jullie reis. Dat klinkt of het er al bijna opzit maar gelukkig voor jullie duurt dat nog bijna 2 mnd.
    Geniet er maar weer van en wij kijken uit naar jullie verhalen.

Veel liefs van ons xxx
  6. Anne:
    21 februari 2012
    woo al 6 reacties.. good for you.
    Leuk die verhalen over Singapore.
    Helaas gaan wij dat huis niet meer meemaken
    klinkt geweldig!
    nog twee maanden voor jullie.. gaat
    echt snel. Veel plezier in indonesie!!
    xxx
  7. Peter en Annie:
    22 februari 2012
    Zo, jullie hebben weer prachtige dingen beleefd!
    Leuk om ook nog bij familie te logeren en samen met hen erop uit te trekken! Genoeg te zien in de indrukwekkende stad Singapore. Lekker dat jullie nog 2 maanden de tijd hebben om Indonesië verder te ontdekken en wie weet komen jullie daar Bert en Ineke ook nog tegen!? En daarna in het voorjaar weer thuiskomen. Maar zover is het nog lang niet dus geniet er nog lekker van!! Gr. Peter en Annie
  8. ann bart janszen:
    22 februari 2012
    Lieve Marlot En Lennard,

Lennard, zie jij niet al genoeg vliegtuigen in je normale dagelijkse leven. Of woonde jij niet daar bij Hoofddorp in je vorige leven? Leuk om de foto's en de blogs te lezen en te bekijken. We moesten even wachten op iets op de computer dus het was een heerlijk tussendoortje.

Geniet van elkaar en de momenten daar,

Liefs Ann en Inge
  9. Jan en Annemiek:
    26 februari 2012
    Hoi wereldreizigers,

Wat leuk om jullie verhalen te lezen. Krijg terstond zin in vakantie. Geniet er nog lekker van.

Lieve groet, Jan en Annemiek
  10. Robert Zandbergen:
    29 februari 2012
    Mooie verhalen man. Dat harde werken van Len op de boerderij verbaasd me totaal niet ;-). En wat een foto's... Geniet ervan!