En toen kwam het einde razendsnel dichterbij...

9 april 2012 - Senggigi, Indonesië

Ja ja met nog precies een week te gaan komt het einde nu wel heel dichtbij,  maar voordat we ons daarmee gaan bezig houden is het eerst tijd om terug te blikken op de afgelopen weken!

In ons vorige blog zeiden we al dat we naar de Borobudur en Prambanan tempels zouden gaan. Het was even vroeg opstaan, maar het was het zeker waard! De Borobudur ging om 6 uur open en toen de hekken open gingen zijn we meteen naar binnen gerend om nog net het laatste van de zonsopkomst te zien, echt een prachtig gezicht en natuurlijk lekker rustig zo op de vroege ochtend. Daarna gingen we naar de Prambanan, de Hindoe tempel en omdat het net een Hidoeistische feestdag was, was het daar super druk! De Hindoes komen overal vandaan om op die dag, naar die tempel te gaan en vele hadden dan ook weinig van die grote, blonde mensen gezien, dus wij zijn bijna vaker gefotografeerd dan de tempel zelf!

We zijn toen nog een dagje langer in Jogjakarta gebleven om twee andere wereldreizigers te ontmoeten, want Bert en Ineke (ouders van Marlot) waren er toen ook en het was natuurlijk heel gezellig om na vijf maanden even met z'n allen te eten (en meteen even van hun warme douche gebruik te maken)! Maar na een avondje moesten we allemaal weer door en onze reis ging verder richting Bali met een tussenstop bij de vulkaan Bromo.

Bromo staat bekend om de prachtige zonsopkomst, dus een paar dagen na het vroege opstaan voor de Borobudur ging de wekker dit keer om 3:30 en zijn we met de Jeep naar het uitzichtpunt gegaan om de zonsopgang te zien en ondanks het vroeg opstaan was ook dit zeker de moeite waard, maar dat zien jullie wel op de foto's! Na de zonsopkomst zijn we naar Bromo zelf gegaan (waar we Bert en Ineke weer tegen kwamen) om nog even in de krater te kijken en daarna werd het tijd om de reis naar Bali te vervolgen waar we UITEINDELIJK die nacht om 1:30 aankwamen en nadat verschillende locals in de bus al lekker op onze schouders hadden liggen slapen, was het nu aan ons de beurt om heerlijk te gaan slapen!

Op Bali hebben we een week in Sanur gezeten in een prachtig hotel dat Bert en Ineke voor ons hadden geboekt en aangezien Bali het eindpunt van hun reis was, zijn we hier een week met elkaar opgetrokken. We hebben in die week super veel gezien en gedaan! Tempels bekeken, vulkaan gezien, stadjes bezocht, een houten masker gemaakt, brommer gereden, heel veel souvenirs gekocht en natuurlijk Marlot haar verjaardag gevierd! We hebben kortom een hele leuke week gehad en willen Bert en Ien daarvoor heel erg bedanken!

Helaas kwam aan alle luxe ook weer een eind en omdat we hadden afgesproken met onze Belgische vriendin Evy, zijn we afgereisd naar Kuta. Kuta is eigenlijk de feeststad van Bali, dus dat was wel even omschakelen, maar heel gezellig om weer even met Evy bij te praten en we konden hier weer surfen! Voor Evy was het tijd om naar huis te gaan, maar voor ons gelukkig nog niet. Wij zijn na twee dagen verder gereisd naar Lombok, het eiland ten oosten van Bali.

Lombok is echt super mooi, alleen zijn wij naar Senggigi gegaan en dat is nou net weer een wat minder stadje. Na een dagje met de scooter de omgeving verkend te hebben, kwamen we er achter dat er veel mooiere plekken zijn en vooral dat de wegen op Lombok fantastisch zijn! Dus we hebben onze backpacks in het hotel achter gelaten en zijn met de scooter voor twee dagen naar Kuta Lombok gegaan. Kuta Lombok is heel anders dan Kuta op Bali, super mooi en rustig! Het enige wat de twee Kuta's gemeen hebben is dat er veel verkopers zijn. Maar zijn de verkopers op Bali gewoon irritant, zo zijn ze hier een stuk leuker. Ze verkopen allemaal hetzelfde (allemaal armbandjes) en werken alleen buiten schooltijd, want ze zijn allemaal tussen de vijf en elf jaar oud! Nou we zijn natuurlijk flink afgezet, maar ze deden het allemaal zo leuk en we hebben nu wel een hele berg armbandjes!

Nu zijn we weer even terug in Senggigi, omdat we morgen vanuit hier vertrekken naar de Gili's, wat alweer onze laatste bestemming is, maar daarover horen jullie volgende week meer in ons LAATSTE blog!

Groetjes en liefs,

Lennard en Marlot

1. Charlotte:
    9 april 2012
    Geniet er nog maar even van!!! Liefs
  2. Peter en Annie:
    Hoi Lennard en Marlot,
    Gisteren al Bert en Ien gesproken bij opa en oma en ook zij waren héél enthousiast over de reis en de ontmoeting met jullie. Het zit er voor jullie nu ook bijna op maar jullie bewaren de prachtige herinneringen en de foto's aan dit grote avontuur!
    Geniet er nog even van en tot ziens straks in Castricum.
    Groetjes van Peter en Annie
  3. Ria de Groot:
    Hey Marlot en Lennard,
    Marlot nog van harte met je 23e verjaardag. Wat is het half jaar reizen snel gegaan!! Maar jullie zullen nog lang nagenieten. En dan begint het `gewone`leven weer. Geniet nog even lekker.
    Groetjes Jos en Ria.
  4. Ton:
    Dag beste Lombokkers van me,

Het verhaal weer gelezen hoor, en met name één kleine opmerking viel me op. Over de opdringerige verkopers op Bali. Ik krijg niet zo gauw ruzie, maar daar was het bijna muiten met zo'n inderdaad, irritant persoon.Tja en het vroege opstaan wordt inderdaad rijkelijk beloond! Nou nog veel plezier jullie laatste weekje. Tot spoedig (live) ziens.

gr Ton
  5. Mariette:
    Lieve Len en Marlot

Heb net jullie laatste 5 (!) blogs uitgeprint voor opa en oma. Was het een paar keer vergeten :-( , maar nu maak ik het in één keer weer goed. Het is een heel boekwerk al die verhalen achter elkaar. Leuk hoor, voor jullie ook een leuke herinnering. De fam. vond het erg leuk jullie vandaag nog even gesproken te hebben. Geniet nog maar even van al het moois en vooral van het weer want dat is hier niet veel soeps!
    Dag liefjes, tot volgende week xxx
  6. Niels v Iperen:
    13 april 2012
    Hi Len en Marlot!!

Nog van harte gefeliciteerd Marlot!! Mooie locatie om je vakantie te vieren zeg. Ik lees alleen maar mooie verhalen en zie alleen maar hele mooie foto's. Doen jullie goed, ik verwacht een slideshow-avondje zodra jullie terug zijn!!! Jullie tijd in Asia is echt snel gegaan, volgende week al weer terug naar huis. Geniet nog even van jullie heerlijke leventje.

Xx
  7. Niels v Iperen:
    13 april 2012
    mooie locatie om je verjaardag te vieren bedoel ik uiteraard